http://semirom.ir/images/logo.png

http://semirom.ir/images/eita.png     http://semirom.ir/images/instagram.png      تلفن تماس با شهرداری

واحد امور اداری و کارگزینی

نوشته شده توسط  10, -2662

امور اداری

(عکس امور اداری)

امور اداری شهرداری:

مدرک تحصیلی:

تماس با امور اداری:

 

 

شرح وظایف امور اداری

1) نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات استخدامی، قانون کار و تأمین اجتماعی و نظایر آن .

2) نظارت بر اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی کارکنان .

3) نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق اسناد و مدارک و پروندهها مطابق با اصول بایگانی و مکانیزه کردن آنها .

4) نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات حسب دستورمافوق .

5) برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی برای کارکنان شهرداری .

6) برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی بیمه و درمانی مانند کلینیکهای ویژه و . . . 

7) تأمین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری و برآورد هزینه آنها با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب .

8) مراقبت در حسن انجام امور اداری و برنامه ریزی و اجرای امور مربوط به دبیرخانه و مکاتبات و مراسلات .

9) نظارت بر امور ارزشیابی کارکنان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات آن .

10) تهیه و تنظیم و نظارت بر طرحهای ارزشیابی سالیانه براساس دستورالعملها و آیین نامه ها .

11) نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی .

12) تهیه بخشنامه و دستورالعملها و مقررات برای بهبود تشکیلات در سازمان و ایجاد هماهنگی وحدت عمل و نظر .

13) نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و آئین نامه های استخدامی .

14) مطالعه و بررسی وظائف و مسئولیتهای هریک از واحدهای سازمانی بمنظور سنجش و تشخیص احتیاجات از لحاظ افراد و تجهیزات لازم برای انجام کار .

15) تهیه برنامه و دستورالعملهای آموزشی و کارآموزش کارکنان شاغل و آشنا با مقررات و وظائف شهرداری و موسسات تابعه و محیط کار و خصوصیات شغل مورد نظر جهت شرکت کنندگان در هریک از دوره های آمورشی .

16) نظارت بر تشکیل کلاسها و دوره ها و یا معرفی کارکنان به موسسات آموزشی بمنظور بالا بردن سطح معلومات تخصصی و حرفه ای آنان .

17) نظارت بر تهیه پیش نویس های نامه های اداری و صدور دستورات لازم در جهت اصلاح مکاتبات اداری .

18) نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار .

19) صدور و دستورلات لازم بمنظور هماهنگ نمودن فعالیتهای واحدهای تحت سرپرستی .

20) نظارت بر اجرای دقیق آئین نامه ها و قانون استخدام کشوری و آئین نامه استخدامی شهرداریها و قانون کار تأمین اجتماعی و غیره .

21) تشکیل جلسات درخصوص آشنا نمودن پرسنل تحت سرپرستی با مقررات جدید .

22) نظارت بر طرحهای رفاهی عمومی کارکنان از قبیل شرکتهای تعاونی مصرف ، مسکن و امور ورزشی و غیره .

23) آشنا نمودن مسئولین واحدهای تحت سرپرستی با قوانین و مقررات اداری جدید .

24) بررسی درخصوص مسائل سازمانی و ارائه پیشنهادات لازم در مورد انجام تعمیرات ضروری در حوزه مورد عمل .

25) برگزاری جلسات شورای اداری و شورای معاونین و تنظیم صورتجلسات مربوطه و ابلاغ به واحدهای ذیربط .

26) انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظائف ارجاع میگردد .

 

كارگزيني و رفاه  

(عکس کارگزینی و رفاه)

کارگزینی و رفاه شهرداری:

مدرک تحصیلی:

تماس با کارگزینی و رفاه:

شرح وظائف کارگزینی و رفاه

1) انجام كليه امور استخدامي كاركنان شهرداري نظير صدور احكام ترفيع ، ارتقاء گروه ،‌انتصاب ، مرخصي ، معذوريت ، ‌بازنشستگي ، باز خريد ، انفصال ، اضافه دستمزد كارگران و نظاير آن.

2) اجراي آيين نامه ها و مقررات استخدامي مربوط به كاركنان شهرداري و موسسات تابعه .

3) اظهار نظر صريح در مورد تقاضاهاي كاركنان شهرداري و رسيدگي به شكايات استخدامي و تهيه گزارشات لازم .

4) تهيه و تنظيم متن قراردادهاي استخدامي كاركنان اعم از پيماني ، قراردادي ، خريد خدمت و امثالهم .

5) تشكيل كلاسهاي آموزشي براي كاركنان به منظور بالا بردن سطح معلومات و تخصصي و حرفه اي آنان .

6) رسيدگي و نظارت بر اجراي طرح طبقه بندي مشاغل كاركنان شهرداري .

7) اجراي مقررات مربوط به بيمه و بازنشستگي كاركنان و ارتباط با بازنشستگان و وظيفه بگيران شهرداري و اقدام در جهت رفع مشكلات ناشي از بازنشستگي .

8) برنامه ريزي در زمينه طرحهاي رفاهي كاركنان نظير شركتهاي تعاوني مسكن ، مصرف ، صندوق قرض الحسنه و تاسيسات ورزشي و تربيت بدني .

9) شركت مستمر در جلسات استخدامي نظير شوراي اداري شهرداريها ، هيئتهاي حل اختلاف و شوراي كارگاه و دفاع از حقوق شهرداري .

 

 

دبيرخانه و بايگاني 

(عکس کارگزینی و رفاه)

کارگزینی و رفاه شهرداری:

مدرک تحصیلی:

تماس با کارگزینی و رفاه:

 

شرح وظایف دبیرخانه و بایگانی:

 

1) ثبت و توزيع و تفكيك نامه هاي وارده به شهرداري و ارجاع به دواير ذيربط .    

2) حفظ و نگهداري كليه اسناد و اوراق و سوابق اداري مربوطه .

3) كنترل و تصحيح نامه هاي صادره از نظر اشتباهات املائي و انشائي .

4) تهيه پيش نويس هاي اداري و تهيه گزارشات و ارائه آمارهاي لازم به مقام مافوق .

5) مذاكره و مشورت با مقامات مافوق در موضوعات مربوط به خطمش از نظر امور دفتر و دبيرخانه .

6) بررسي كليه اخطاريه هاي واصله به شهرداري و صدور دستور ابلاغ آنها به واحدهاي مربوطه .

7) نظارت مستمر در حسن اجراي امور دفتري و چگونگي ورود و خروج مكاتبات .

8) ارجاع سوابق و پرونده هاي واصله طبق دستور مافوق به واحدهاي مربوطه و بايگاني .

9) تهيه خلاصه پرونده و گزارشات مختلف بر حسب ارجاع مقام مافوق .

10) تايپ انواع مكاتبات و نامه ها و تطبيق پيش نويس ها با نامه هاي تايپ شده .

11) پيگيري گزارشات مختلف بر حسب ارجاع مقام مافوق .

12) بررسي و پيشنهاد روشهاي جديد و موثر جهت بايگاني و طبقه بندي اسناد .

13) جمع آوري اطلاعات و آمار كاركنان شهرداري از لحاظ وضعيت پرسنلي كارگري – كارمندي .

14) حفظ ونگهداري پرونده ها و سوابق استخدامي كاركنان شهرداري اعم از كارگر و كارمند و آماده نمودن و مهر كردن پرونده ها و سوابق ، ارسال آنها به مراجع ذيربط طبق دستور مافوق و پيگيري جهت عودت آن .

15) اجرا و ابلاغ آراء مربوط به هيئتهاي بدوي و تجديد نظر و رسيدگي به تخلفات اداري و شوراي حل اختلاف و شوراي كارگاه با توجه به مقررات مربوطه .

16) همكاري با اداره ارزشيابي و بازرسي و رسيدگي به شكايات جهت كنترل و حضور و غياب كاركنان .

17) انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق درحدود وظايف ارجاع مي گردد .

 

خدمات:

(عکس خدمات)

خدمات شهرداری:

مدرک تحصیلی:

تماس با خدمات:

 

شرح وظایف خدمات:

1) اجراي طرح استاندارد نمودن لوازم و تجهيزات اداري با همكاري ادارات كارپردازي و كارگزيني .

2) تقسيم وسائط نقليه سبك موتوري بين واحدهاي شهرداري مركزي و مناطق .

3) انجام خدمات عمومي مورد نياز كليه واحدهاي شهرداري از قبيل خدمات سرپائي ، سرايداري ، آشپزي

4) نظافت ساختمانهاي شهرداري و نظارت و كنترل امور مربوط به مستخدمين و سرايداري .

5) نظارت در امور سلف سرويسها و آبدارخانه ها و پاركينگ هاي اختصاصي شهرداري و نظاير آن .

6) انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق درحدود وظايف ارجاع مي گردد .

 

 

واحد نوسازی و درآمد

(عکس نوسازی و درآمد)

نوسازی و درآمد شهرداری:

مدرک تحصیلی:

تماس با نوسازی و درآمد:

 

شرح وظایف واحد درآمد

1) مطالعه و بررسی به منظور پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد با همکاری امور مالی 

2) صدور دستورالعملهای لازم به منظور ایجاد تعرفه های مصوب عوارض و ارائه روشهای تازه برای گردش امور وصول عوارض جاری شهروندان 

3) اتخاذ تدابیر لازم بمنظور استیفای حقوق شهرداری .

4) بحیطه  وصول درآوردن بدهی معوقه مودیان . 

5) بررسی و پیگیری لازم در خصوص مشکلات و معضلات درآمدهاي شهرداری   .

6) وصول درآمدها و ثبت اقلام درآمدي در دفاتر مالي شهرداري .

7) وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری .

8) جمع آوري اطلاعات دقيق از طلب هاي شهرداري ، ادارات ، ارگان ها ، پيمانكاران ، اشخاص حقيقي و حقوقي ( مسكن ، ساخت و سازها ، كسبه ) جرايم كميسيون 100 ، ماده 77 و ....

9) جمع آوري اطلاعات مريوط به پيش بيني هر درآمد و ميزان وصولي آن .

10) شناسايي بدهي ادارات و ارگانها .

11) بررسي صدور مجوزهاي شهرداري ( پروانه ساختماني و ...) و امتيازهاي شهرداري.

12) شناسايي درآمد هاي معوقه شهرداری .

13) برنامه ريزي به منظور مطالعه و پيشنهاد منابع جديد و بازنگري منابع درآمدي .

14) اقدام لازم به منظور تهيه دفترچه عوارض محلي .

15) برنامه ريزي و اقدام لازم به منظور وصول تعرفه مصوب درآمد و عوارض شهرداري .

16) نظارت برجذب وصول عوارض و درآمد هاي وصولي و اتخاذ تدابير لازم براي جذب و وصول كامل و به موقع آن ها .

17) نظارت بر عملكرد كميسيون هاي مرتبط با شهرداري براي جذب عوارض و درآمد هاي مرتبط .

18) ارائه راهكارهاي اجرايي و كاربردي در خصوص وصول هر يك از كدهاي  درآمدي . 

19) شركت فعال در جلسات و كميسيونهايي كه شهرداري تعيين مي كند .

20) تنظيم و ارائه گزارش از فعاليتها و مشكلات اداره مربوطه به مديريت .

21) انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که در حدود وظایف ارجاع میگردد .

22) تقسیط و دریافت چک جهت کلیه عوارضات.

23) اخذ چکهای ضمانتی جهت صورتجلسات توافقی فی مابین مودی و شهرداری و ثبت در دفاتر اسناد دریافتنی.

24) ارسال چکهای دریافتی به بانک و پیگیری در وصول آن.

25) پیگیری چکهای برگشتی و اقدام در وصول آن.

26) صدورفیش های درآمدی  کلیه عوارضات دوایر مختلف شهرداری اصناف، ساختمانی، تاکسیرانی، فضای سبز، خدمات شهر، نوسازی، عمران، شرکت در مزایده و مناقصه.

27) ثبت کلیه چکهای دریافتی در سیستم نرم افزار و صدور گزارشات مربوطه و همزمان ثبت در دفاتر اسناد دریافتنی .

28) محاسبه و صدور مفاصاحساب عوارض خودرو، کشتارگاه،8/. دفاتر اسناد رسمی، عوارض آگهی های تجاری،کرایه  ماشین آلات، 5/. عوارض بليط اتوبوسهاي مسافربری برون شهري، 5/. عوارض فروش بليط مسافرت هاي هوائي، عوارض اتباع بیگانه.

29) پيگيري  وصول مطالبات شهرداري.

30) تفكيك سندهاي حسابداري به كد درآمدي بودجه و ثبت در دفتر درآمد به صورت ماهانه

 

 

 

  • با سلام منتظر نظرات سازنده شما هستیم
  • آخرین ویرایش در چهارشنبه, 30 خرداد 1403 20:06

    نظر دادن

    با سلام منتظر نظرات سازنده شما هستیم